Followers

14 December 2011

eiii..bau badan busuk

Pernah tak korang mengalami situasi ini...memounyai kawan @ adik beradik @ diri sendiri yang bau badan nya kurang menyenangkan..Ini merupakan satu masalah tambah lagi jika membuatkan kita @ orang sekeliling kita merasa tidak selesa...kat sini aku nak share info yang aku baca dengan korang semua..
  1. masa mandi korang gosok ketiak korang dengan menggunakan belakang tapak tangan..bukan tapak tangan tau..
  2. kalau boleh kerapkan mandi terutama selepas korang bersukan @ melakukan kerja yang menyebabkan berpeluh dengan banyak..
  3. jangan lupa minum air kosong yang banyak
  4. jangan memakai deodorant yang baunya agak keterlaluan sebab bila tambah dengan bau badan korang jadilah bau @#@^&*#@#
  5. boleh juga guna daun jambu muda..ambil beberapa helai gosokkan pada ketiak..amalkan sekali seminggu..
  6. jangan kerap memakan makanan yang ada bawang putih yang banyak..
  7. minta pendapat sahabat yang paling baik @ seseorang yang rapat supaya bagitahu jika masalah bau badan anda menggangu..   

Jangan pernah rasa malu @ segan sebaliknya kita cuba macam mana cara untuk selesaikan masalah ini ye...selamat mencuba...:D


ketiak sapa la ni yang jadi mangsa...:D

1 comment:

Tihara said...

nice info..ketiak cape tu,bahaya2 :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...