Followers

04 March 2012

tahun melawat perak 2012


Tahukah anda semua bahawa tahun 2012 
merupakan Tahun Melawat Perak..haa...
mesti tak tahu kan...hiks..jom teman ceritekan..:D


Inilah peta Negeri Perak Darul Ridzuan




Antara tempat menarik yang korang boleh lawati...:D


zoo taiping & night safari...
zoo taiping merupakan 
zoo yang pertama di malaysia..
mempunyai 1300 ekor haiwan yang terdiri 
daripada 180 spesies..
jom baca lebih lagi tentang


Kompleks tuntung bota...
tuntung tergolong dalam golongan reptilia seperti kura-kura, labi-labi & penyu..
berhabitat di dalam air payau...boleh hidup sehingga mencecah 70 - 80 tahun...

Tujuan pusat ini adalah untuk 
memelihara tuntung melalui pengumpulan & penetasan telur..aku pernah pergi 
masa sekolah rendah dulu..
sekarang mungkin tempat ini 
sudah pun di upgrade 
untuk keselesaan pengunjung...


jom mengenali TUNTUNG kat sini

Pada entry -entry yang akan datang aku akan story lagi tentang tempat menarik di perak....











5 comments:

Tihara said...

AKK DAH LAMA TK BALIK PERAK..WINDU PLAK WASER :)

shahdiana said...

tahun ni boleh dtg sini sempena tahun melawat perak..akak ada fmily or sedara ke kt sini ke..

fieda said...

tak pernah sampai sinun lagi..

shahdiana said...

mai la....best tau....ajak suami holiday ke perak tahun ni..mesti anak-anak suka banget...

9n0L4 said...

hehe. tu lahhh. tak pernah smpai lagi ke perak. ;)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...