Followers

22 October 2014

JERUK PELAM ASAMBOI...







Inilah dia fenomena yang hangat dekat FB sekarang ni kan..
Dalam hati ni pun teringin la nak mencuba jerukasamboi ni...
Shiema cma dah buat so..kita naik jeles la...

Pergi jalan-jalan ke tesco tadi nampak pulak pelam...
Terus grab 2 biji...maka terhasilah jeruk pelam asamboi my version...saya buat 2 versi..satu tak pedas untuk anak-anak saya n satu versi pedas untuk ibunya...hahaha...

Resepinya senang gila...pelam potong-potong..boh gula...garam sikit..asam boi...cabai burung a.k.a cili padi...boh dlm peti ais...4hingga 5 jam boleh makan...saya pun dah tak sabar ni...okay korang...happy holiday pada yg sambung cuti lg esok...

8 comments:

Kakzakie said...

Masya-Allah... belum baca tengok gambar pun dah terliur kakak dibuatnya.

eita said...

waaaa...sedap nyer

nini said...

cam sedap je kannnn

Ujie said...

Mmg tgh famous skrg ni. Siap org jual lagi, pdhal mudah je buatnya.

Najib Ariyan said...

banyak nya blog yg buat mende ni... lama2 terpengaruh juga ni nanti

Najib Ariyan said...

banyak nya blog yg buat mende ni... lama2 terpengaruh juga ni nanti

QasehnyaRania said...

mana mana pergi semua dok tayang pelam asam boi, jambu asam boi, kedondong asam boi..haaiisshhh.dh la x blh makan lagi

Mia Liana said...

makk aii.. sedap ni..

- Mia Liana -

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...