Followers

23 February 2014

/// ais krim goreng in da house ///


Dah lama nak buat ais krim goreng ni..
tengok dekat blog orang ramai yang dah try...
Dekat tv tengok iklan pun dah ada 
yang keluarkan produk ais krim goreng ni...
so..inilah ais krim goreng saya...
versi paling mudah....

roti...acuan karipap...ais krim pelbagai flavor....



ais krim jangan letak banyak sangat tau....
yang penting kepit kuat sikit supaya 
tak terbukak masa nak goreng....




Saya guna ais krim coklat...




Tadaa...ais krim goreng versi karipap..hahaha...
tapi saya tak goreng lagi..
masuk dalam fridge dulu biar ais krim keras lagi...
sebab sambil kita dok mengacu 
tu pun ais krim jadi cair..
maklumlah cuaca kan panas...
nanti saya upload gambar bila dah goreng....
hihih..anak-anak punyalah tak sabar....

bila buat sendiri ni boleh buat banyak & 
makan banyak-banyak...
moral of da story...
lebih berjimat cermat kan tak....

oh ya..roti yang lebih boleh celop telur & goreng...


makan sikit walaupun konon-konon nak diet...
sikit ke tu...hahahah....
gambar kabur di snap oleh Syakir Haikal... :D






5 comments:

Tihara said...

umm sedapnya aiskrim karipap goreng, eh
caner nak panggil dia

tapi serius nampak sedap la yana :)

eita said...

bak lah sini sikit kak....sedap sungguh tengok...
versi baru ni karipap inti aiskrim

fieda said...

tu dia...aiskrim goreng versi karipap tu..first time tgk ni...

QasehnyaRania said...

versi karipap pestime tgk. betul betul.setuju sgt. dpt berjimat. eskerim nestle tu ada brpa keping ntah.x pernah beli lg. buat sndiri juga.hihi

wantie said...

Tak pernah buat lagi kat umah. Harus mencuba ni..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...