HOME ANAK-ANAK LUAHAN RASA TAJUK TAJUK CONTEST

26 December 2013

# 2014 # anak anak

sofiya masuk PRA SEKOLAH

Nak cerita pasal puteri saya yang selalu mengaku cantik tu.. tahun depan ni Sofiya dah masuk 6 tahun.. bermakna bermulalah tadika yang sepatutnya untuk dia.. maknanya takda main-main dah.. kena bersungguh sikit..  Saya dah daftarkan Sofiya ke Pra sekolah dekat Sekolah Haikal.. konsep dia macam sekolah betul tapi pendedahan lebih kepada play school.. tak terlalu tegas n bukan jugak untuk bersantai-santai... Kalau ikutkan sebelum ni kan Sofiya sekolah dekat Tadika Intelek kan... cumanya dia ni mcm nakal sikit.. jadi saya tukar kan ke Pra Sekolah tahun depan ni.. harapan saya supaya perangai dia yang agak nakal tu akan kurang sikit bila bergaul dengan kawan- kawan baru disamping dpt belajar corak pembelajaran baru.. hihihi.. Hari isnin yg lepas saya dah pun daftar n dengar taklimat untuk Pre School ni..agak baik sebab diorg dah siapkan aktiviti sepanjang tahun 2014 nanti tau... so anak ibu.. harapan ibu Sofiya dapat suasana belajar yg baru.. kawan baru.. cikgu baru.. doa ibu anak ibu jadi lebih gegel n lemah lembut... jadi anak yg baik ye Sofiya.... Nanti saya upload gambar Sofiya dengan uniformnya.. hihi...



2 comments:

IntaNBerliaN said...

saya pun pikir alisha nnati nak hntar pra sekolah.. sbb sennag dah dlm sekolah, lagi satu sbb cikgu pun ckgu ijazahkan.... kira alisha dptla merasai situasi dlm sekolah tu awal.. xdalah nanti nak sekolah darjah 1 susah...

xpa, nanti kalau alisha dah nk umo 6 thn, saya leh tanya yana pasal ni... ohya, pra sekolah ni dia punya yuran murahkan.. kira anak2 yg terpilih je dapatkan?.. mksd saya, dia tgk kewangan ibu bapa..?

shahdiana said...

yup betul ina..pra ni utk tolong parents golongan prtengahan..yn syukur sangat terpilih..rezeki sofiya sama...ina nak tanya apa pun boleh..Inshaa Allah mana yg yn boleh bg pendapat kita share...